שושנה יצחקי | אעלה בתמר

שושנה יצחקי יו”ר עמותת אעלה בתמר סניף אליכין-נתניה

שמי שושנה יצחקי למשפחת הרני, נולדתי בתימן ועליתי תינוקת בעליה “על כנפי נשרים”.

נשואה פלוס שלושה ונכדים כן ירבו.

גרה מאז נישואי בהנאה, בעשיה וביצירה במועצה מקומית אליכין עם אישי היקר עדי יצחקי.

את שמונה שנות לימודי ביסודי עברתי במושב תנובות שבו גרו רק תימנים. בתיכון הייתי בפנימייה החקלאית “מקווה ישראל” שם נחשפתי לעדות אחרות, למדתי להכיר ולהוקיר. בארבע שנות לימודי בפנימיה שהיה בה שילוב של עבודה ולמידה, הטמיעו בי אהבה לעבודה, ליושר, לדיוק, לנאמנות, ליזמות ודבקות במטרה. חיזקו בי את האהבה לכל אדם באשר הוא.

בהגיעי לגיל גיוס הצהרתי ושוחררתי (עדיין לא היה שירות לאומי). את הכשרתי כמורה קבילתי בסמינר סניף תלפיות בנתניה. מאז עסקתי בהוראה שלושים וחמש שנים. כמחנכת רכזת מתמטיקה ורכזת ספרות ולשון בבית הספר היסודי.

במשך עבודתי הוצאתי תואר ראשון בהוראה, מאז יצאתי לגימלאות ואני מתנדבת בכמה תחומים:

*בהסתדרות המורים תא הגימלאים חדרה

*במועצה המקומית אליכין.

במשך בתנדבותי זכיתי להיות התחקירנית והמפיקה של הספר : “אליכין שלי” שהוצא לאור בעזרתה הברוכה והחשובה של עמותת אעלה בתמר. בד בבד הקמתיו ייסדתי את בית מורשת אליכין שמנציח את המייסדים בתקופות השונות של חייהם.

הוכרתי כ”יקירת אליכין” בטקס מפואר בירושלים, בשנת 2017.

אל העמותה נשאבתי בזכות ייחודה, נציגי העמותה משמשים כיו”ר בישובים בארץ, הפתיחות, היושר והאמונה בעשייה וביצירה למען העדה הצנועה והמבורכת. תיעוד המייסדים שייסדו יישובים בארץ הנגשה וחיזוק הידע על העליות והמייסדיםץ חיזוק הקשר עם הקהילה הוותיקה והצעירה, חיזוק והעמקת השורשים בארץ, בטיולים, אירועים, מפגש עם יוצרים בכל מיני תחומים.

להוציא לאור יצירות ומעשים של בודדים או של קהילה. חשוב מאוד לחפש דרכים מעניינות ויצירתיות כדי לרתום את את הצעירים למורשת אבותם.